Guten Appetit

piątek, 30 października 2015

Dyniowa babka drożdżowa z powidłami i czekoladą


Zapraszam na znakomitą drożdżową babkę dyniową z powidłami śliwkowymi z grubą polewą czekoladową. Bardzo puchata, wilgotna, dzięki dodatkowi dyniowego puree długo zachowuje świeżość. Zachwyci każdego łasucha, smakosza ciasta drożdżowego i dynii.
Na jednym kawałku na pewno się nie skończy. To wariacja na temat przepisu prezentowanego tutaj. Chlebek dyniowy z czekoladą tak nam smakował, że musiałam go powtórzyć. By nie było nudno, tym razem ciasto upiekłam w foremce babkowej z nadzieniem z powideł śliwkowych. Babeczka miała ogromne powodzenie!


Składniki:
325 g mąki orkiszowej jasnej 630
130 g puree z dynii
90 ml mleka
40 g masła
3 łyżki cukru
1 jajko
szczypta soli
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki drożdży instant
dodatkowo:
60 g gorzkiej czekolady
2-3 łyżki śmietany kremówki
słoiczek powideł śliwkowych

Wykonanie:
  • puree z dynii przygotuj wg tego przepisu
  • wszystkie składniki na ciasto umieścić w misie robota. Mleko wcześniej podgrzać. zagnieść hakiem sprężyste, lśniące ciasto. Przykryć folią spożywczą i postawić w ciepłym miejscu do podwojenia objętości
  • powtórnie zagnieść wyrośnięte ciasto, następnie rozwałkować na kształt prostokąta. Posmarować powidłami. Zwinąć ciasto w rulon i umieścić w foremce babkowej - wysmarowanej masłem i wysypanej mąką
  • piec w 180`C 40 minut
  • początkowo studzić w foremce, następnie babkę wytrząsnąć i studzić na kratce
  • w rondelku podgrzać śmietanę kremówkę. Dołożyć połamaną czekoladę i mieszać do rozpuszczenia. Posmarować babkę polewą czekoladową
                                                           SMACZNEGO !

8 komentarzy:

  1. wow! Ale ja bym to zjadła! Można przesłać na Mazury? :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha, ha, ha... Następnym razem, z tej zostały niestety tylko okruszki:) Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny przepis. Apetycznie wyglada ta babeczka. Postaram sie ja upiec,ale czy moja bedzie tak super sie prezentowala jak Twoja,to watpie. Ta jest rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! Na pewno będzie równie udana. Dodatek dyni wspaniale wpływa na strukturę ciasta. Z tego przepisu piekłam już 4x i wszystkie wypieki super udane:) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Sama mam ogromną ochotę na kawałek takiej babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynaję, babka miała ogromne powodzenie:)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Możesz go skomentować i podzielić się ze znajomymi. Na pewno będą Ci wdzięczni i ja również:)