Guten Appetit

poniedziałek, 29 stycznia 2018

Dieta przyspieszająca metabolizm - Tygodniowy jadłospis


Długo przymierzałam się do powtórki diety przyspieszającej metabolizm. Efekty diety utrzymywały się przez prawie cały rok, ale po świątecznych rozkoszach stołu czuliśmy się z mężem ociężali, a waga bardzo powoli wracała do "normalności". Postanowiłam trochę sobie pomóc i podkręcić metabolizm, zresztą autorka diety Haylie Pomroy twierdzi, że matabolizm jest jak ogień, trzeba dorzucać do pieca, żeby hulał.
Skorzystałam z opcji powtórka - przypominacz, w której nie powtarzamy całego cyklu 28 dniowej diety, a tylko 1 tydzień.

niedziela, 28 stycznia 2018

Kotleciki z kurczaka i szpinaku. Dieta szybka przemiana. Faza III


Koleciki z kurczaka i szpinaku to jedne z najprostszych dań w diecie szybka przemiana. Zamiast szpinaku możesz dodać do mięsa batata, marchew lub np. startą dynię. Są smaczne, bardzo delikatne i soczyste. Posmakują każdemu. Wpisują się w III fazę diety na obiad lub kolację. Pyszne na ciepło i na zimno.

sobota, 27 stycznia 2018

Schab pomidorowo - kokosowy duszony z cebulą. Dieta szybka przemiana - faza III



Kolejna propozycja obiadu do diety - szybka przemiana w fazie III. Mięciutki, kruchy schab duszony w sosie pomidorowo - kokosowym z dodatkiem zeszklonej cebulki. Charakteru całości dodaje oregano.
Wszystkim, poza dietą również polecam to danie. Połączenie mleka kokosowego z przecierem pomidorowym zamiast tradycyjnej śmietany jest nie tylko zdrowsze, ale daje niezwykły w smaku sos.
Schabik smakuje obłędnie!

piątek, 26 stycznia 2018

Kokosowe curry z kurczaka i jarmużu. Dieta szybka przemiana. Faza III


Kolejne danie z diety przyspieszającej metabolizm dozwolne w fazie III. Idealne na obiad lub ciepłą kolację. Bardzo zimowe, syte i rozgrzewające. Przepyszne!
Przepis podaję za autorką diety H. Pomroy, jedynie liście szpinaku podmieniłam jarmużem.

czwartek, 25 stycznia 2018

Pesto marchewkowe na kanapki. Dieta szybka przemiana - faza III


Pesto marchewkowe to wegańska pasta kanapkowa, składająca się z surowej marchewki, oliwy i pestek słonecznika. Świetnie się prezentuje i jest bardzo smaczna.
Kolejny zdrowy dodatek na kanapki lub samodzielna przekąska w diecie przyspieszającej metabolizm. Dozwolna w fazie III.

środa, 24 stycznia 2018

Ciasteczka słonecznikowe, bez glutenu, bez cukru. Dieta szybka przemiana - faza III


Ciasteczka słonecznikowe, które skradły nasze serca od pierwszego kęsa. Są absolutnie genialne, w smaku przypominają słonecznikową chałwę. Aż trudno uwierzyć, że tak wygląda dieta. Są wspaniałą przekąską w III fazie diety.
Ciastka bez glutenu, bez cukru posmakują na pewno wszystkim.

wtorek, 23 stycznia 2018

Pieczony pstrąg cytrynowo - tymiankowy. Dieta szybka przemiana - faza II


Pstrąg cytynowo-tymiankowy z piekarnika to kolejna smaczna propozycja na obiad w II fazie diety szybka przemiana. Ryba upieczona bez grama tłuszczu. Aromatyczna i pyszna dzięki cytrynie i tymiankowi. Możesz użyć każdego innego ziółka według smaku i stanu posiadania.

poniedziałek, 22 stycznia 2018

Dorsz w porach z pieczarkami - dieta szybka przemiana - faza II


Dorsz na kołderce z pora i pieczarek to danie obiadowe z diety przyspieszającej metabolizm dla fazy II. Najtrudniejsze 2 dni diety, ponieważ 3 posiłki główne i 2 przekąski to tylko proteiny i warzywa. Bardzo lubimy ryby i tylko dlatego obiady z fazy II nie były dla nas katorgą.
Danie przygotowane bez grama tłuszczu, a bardzo smaczne.
Por z dodatkiem curry i imbiru jest lekko pikantny, bardzo aromatyczny, a z dodatkiem soczystego dorsza smakuje wyśmienicie.

niedziela, 21 stycznia 2018

piątek, 19 stycznia 2018

Jarmuż duszony z imbirem i papryką - dieta szybka przemiana - faza I, II, III


Jarmuż to prawdziwy superfood, ma niezwykłe właściwości odżywcze i zdrowotne dla naszego organizmu. Poza tym to jedyne dostępne przez całą zimę świeże warzywo prosto z ogrodu.
Powinno znaleźć się w każdej zdrowej diecie.
Jest tak naładowane składnikami odżywczymi, że nie ma potrzeby jedzenia jarmużu w nadmiarze.
Szczególnie nadmierne spożycie niewskazane jest dla osób z niedoczynnością tarczycy, ponieważ w stanie surowym jarmuż powoduje upośledzenie wchłaniania jodu.

czwartek, 18 stycznia 2018

Czekoladowa owsianka z pomarańczami - dieta szybka przemiana


Nieśmiertelna owsianka z wersji lux. Trudno uwierzyć, że to pyszne śniadanie wpisuje się w jakąkolwiek dietę, bo to nie dieta, a kulinarna rozpusta. Czekoladowa owsianka jest o wiele smaczniejsza od tej naturalnej, a dodatek kakao dodatkowo syci.
Pomarańczę możesz podmienić każdym innym owocem z diety w fazie I: mango, granatem, ananasem... Śniadnie jest pyszne, nie trzeba być na diecie, by przygotować tą prostą owsiankę.

wtorek, 16 stycznia 2018

Makaron pomidorowy z maszynki


Maszynka do produkcji domowego makaronu to bardzo przydatny gadżet w kuchni. Makaronu na sklepowych półkach co prawda nie brakuje, ale orkiszowy ciągle jest rarytasem, a kolorowe makarony barwione są chemicznymi barwnikami. Kolorowy makaron bez trudu przygotujesz sam! A domowy wiadomo najlepszy!
Ja proponuję przygotować tym razem kolorowy makaron - makaron pomidorowy. Ma wyrazisty smak i delikatny pomidorowy kolorek. Makaron barwią i dodają smaku zmiksowane suszone pomidory z dodatkiem przecieru pomidorowego.

niedziela, 14 stycznia 2018

Gratin z batatów


Bataty (pataty, słodkie ziemniaki) są coraz bardziej popularne. Warto włączyć je do swojej diety, bo przewyższają pod względem wartości odżywczych i wartości zdrowotnych tradycyjne ziemniaki.
Batat bogaty jest w składniki mineralne i witaminy, jest zasobnym źródłem karetonoidów, w tym poprawiającej wzrok luteiny i likopenu.
To produkt bezpieczny dla diabetyków, ponieważ ma niski IG=54. Dla porówniania IG gotowanych ziemniaków wynosi 80.
Gratin z batatów to świetny dodatek prawie do każdego drugiego dania.

piątek, 12 stycznia 2018

Saltimbocca alla romana z indyka


Saltimbocca alla romana (w dosłownym tłumaczenie salt`im bocca - skocz do ust!) to klasyk kuchni włoskiej. Sznycelki same wskakują do buzi z dwóch powodów - ich smakowitości i niewiekich rozmiarów.
W oryginale to cieniutkie sznycelki cielęce spięte z plasterkiem szynki długodojrzewającej (np. parmeńskiej) i listkiem szałwii najpierw podsmażone na maśle, następnie duszone z dodatkiem białego, wytrawnego wina.
Cielęcinę podmieniłam sznycelkami z indyka.

środa, 10 stycznia 2018

Efekty "diety przyspieszającej metabolizm" po roku


Prawie rok temu polecałam do przeczytania, a zainteresowanym do przetestowania dietę z książki Haylie Pomroy "Dieta przyspieszająca mateabolizm".
Książkę zakupiłam i przeczytałam nie bez powodu, chciałam schudnąć parę kilogramów. Dietę odkładałam w czasie, trochę z lenistwa, trochę z obaw, ponieważ koleżanka, która dietę mi poleciła schudła więcej niż planowała i oczekiwała. Dla mnie, gdyby plan powiódł się w 100% oznaczałoby pozbycie się 10 kg, to stanowczo za dużo, nie o to mi chodziło. Z takiego ubytku wagi bardziej byłby zadowolny mój małżonek.
Dietę stosowaliśmy razem z mężem w lutym 2017. Trwała 28 dni i w tym czasie jedliśmy 3 posiłki dziennie plus 2 przekąski wg zaleceń z książki.

poniedziałek, 8 stycznia 2018

Koktajle oczyszczające z buraczkiem i pestkami granatu


Koktajl z burakiem to solidna porcja witamin i soli mineralnych - prawdziwa bomba witaminowa.
Właściwości buraków pozwalają nam oczyścić organizm z toksyn, a także korzystnie wpływają na zdrowie jelita grubego i wątroby, ponieważ ułatwiają eliminację metali ciężkich.
Zwalczają wolne rodniki, wspomagają walkę z anemią. Burak posiada silne właściwości odkwaszające, zatem łagodzi problemy trawienne związane z nadkwasotą i zgagą.
Dodatek pestek granatu czyni z koktajlu prawdziwy dopalacz. Granat ma wielką moc, to owoc z najwyższym potencjałem antyoksydacyjnym. Ponadto świetnie spala tłuszcz i usprawnia krążenie krwi.
Buraczek to 38 kcal w 100 g, dlatego posiada także właściwości odchudzające.

sobota, 6 stycznia 2018

Karp w galarecie. Jak sklarować galaretę?


Karp w galarecie to bardzo smaczna przekąska. Sezon świąteczny co prawda minął, ale karp w galarecie może stanowić smaczny element zimnego karnawałowego bufetu lub po prostu wykwintną kolację. Koniecznie trzeba dodać przekąska bardzo zdrowa i dietetyczna.
Karp należy do ryb średniotłustych, ale z przewagą pożądanych w zdrowej diecie nienasyconych kwasów tłuszczowych.
Zawiera łatwo przyswajalne białko i witaminy B1, B6, B12, PP. To także dobre źródło składników mineralnych: fosforu, potasu, selenu, cynku, żelaza, siarki i magnezu.

czwartek, 4 stycznia 2018

Surówka z czerwonej kapusty pekińskiej


Czerwona kapusta pekińska debiutuje na rynku. Jest nie tylko smaczna, ale i bardzo zdrowa, bo czerwone barwniki - antocyjany - to naturalne antyoksydanty.
Przedstawiam odmianę Scarlette, o zielono-czerwonych liściach i czerwonej główce w środku. Druga odmiana ma czerwone liście i z zewnątrz i wewnątrz.
Nowa odmiana jest pyszna, słodka, bez odrobiny goryczki, nie farbuje innych warzyw i nie traci na objętości.
Z czerwonej kapusty pekińskiej przygotowałam bardzo smaczną surówkę. Jest lekka, winna i bardzo zdrowa, bo sos opiera się na klasycznym winegrecie. Świetny dodatek do prawie każdego dania obiadowego.

wtorek, 2 stycznia 2018

Biszkoptowa rolada bananowa


Biszkoptowa rolada to pyszny i bardzo łatwy do przygotowania deser, dużo łatwiejszy niż mogłoby się wydawać. Uwielbiam rolady, bo można tworzyć wciąż nowe kombinacje smakowe.
Dzisiejszą przygotowałam z naprawdę niewyszukanych składników, ale nikt się jej nie oprze! Myślę, że banany lubią wszyscy!
Puchaty biszkopt czekoladowy wypełniony wspaniałym kremem z mascarpone i bitej śmietany skrywa słodkie banany z sosem czekoladowym. Bez dokładki się nie obejdzie!